Thursday, June 7, 2012

Latihan Industri

Hey.
Minggu ni masuk minggu ke dua aku menjalani Latihan Industri (LI) . Now kat office tapi aku takde kerja sangat , so aku berkesempatan laa nak updated bagai ni . Hari ni tahap kebosanan memang superb laa sebab dari pagi aku takde buat pape , macam first day pulak aku rasa . Aku malas nak mintak kerja , sebab aku pernah mintak , dia cakap kalau dia tak bagi so relax je . Aku buat laa macam dia cakap . haha
Nak cerita nih , first week aku latihan industri dah ada peristiwa yang menguris hati serta poket aku . waaa
Masuk hari kedua nak pergi kerja dengan semangat bukak rantai motor then start . Tibe - tibe bunyi dia sangat laa pelik , aku matikan laa balik . Pastu tengok takde exzost . Pehhhh . . . langsung speechless gilerr time tuh , terus jalan kaki pergi kerja . Konon gelak , tapi dalam hati tak tau nak rasa ape . Memang rase sentap yang amat laa . .


Ni laa gambar motor aku kehilangan exzost .

Nasib baik kawan Nad ade , kawan dia yang tolong betulkan and total amount bagi menggantikan exzost baru ni RM 240 . Memang laa kopak . Tapi nak buat macam mana kan , bende dah nak jadi , mane laa kite tau . Ayah cakap " takpe angah , zakat tu namenye " . Zakat pebende kalau dah sampai RM 240 , bole bayar untuk 3 family punye zakat tau . Tapi syukurlah motor aku terselamat .

Kenangan , pengajaran dan keseksaan laa pada aku atas sume bende nih . Harap - harap lepas ni takde laa bende yang bukan - bukan jadi . Pening pale tau .
Semoga Allah melindungi aku dari setiap makhluk dia sama ada yang nyata atau ghaib . Aminn .

No comments:

Post a Comment